TMS Tedavisi - Transkraniyal Manyetik Stimülasyon

Londra TMS Tedavisi, Bağımlılık Beynin Bir Hastalığıdır 1897 yılında Alman kimyager Felix Hoffman, çalıştığı ilaç firmasının AR-GE laboratuarında çok önemli bir keşfe imza atmış ve aspirini bulmuştu. Bu, tıp dünyası için çok önemli bir gelişmeydi. Bu yeni ilaç doktorların işini kolaylaştırdı. Ağrısı olan her hastaya aspirin vererek onları mutlu ediyorlardı. İlaç şirketi, bu önemli buluşun coşkusunu yaşarken, kimyager Felix çoktan yeni bir ilacın sentezi üzerinde çalışmaya başlamıştı. Firma sahibi Adolf Bayer ona, morfinden sentezlenen ve kodein benzeri daha az bağımlılık oluşturacak yeni bir ilacın geliştirilmesi talimatını verdi. Morfin çok güçlü bir ağrı kesici idi ama inanılmaz bağımlılık oluşturuyordu. Bu nedenle bağımlılık oluşturmayacak ve aspirinin etki göstermediği daha şiddetli ağrılarda kullanılabilecek yeni bir ilaca ihtiyaç vardı. Anlaşılacağı üzere afyondan morfin, morfinden eroin sentezleme yolculuğunda her şey başlangıçta toz pempe idi. Nitekim eroin, tüplerin dibinde sa

Transkraniyal manyetik stimülasyon (TMS), bir tür beyin stimülasyon tedavisidir.

TMS; Nörolojik veya zihinsel sağlık bozukluklarının semptomlarını iyileştirebilen sinir hücrelerini uyarmak için elektromanyetik darbeler kullanan invaziv olmayan bir tedavidir. Esas olarak depresyon tedavisinde kullanılır. Antidepresan ilaçlara ve psikoterapiye yanıt vermeyen insanlara yardım etmede başarılı olmaktadır. Depresyon, obsesif kompulsif bozukluk, anksiyete, bipolar bozukluk, sigarayı bırakma, migren ve diğer beyinle ilgili durumları tedavi edebilir. Noninvazivdir ve diğer tedavi yaklaşımları etkili olmadığında yardımcı olabilir.

TMS, psikiyatristimiz Prof. Dr. Ömer Geçici tarafından uygulanmaktadır.
Prof. Dr. Ömer Geçici  (Psikiyatri Uzmanlığı) uluslararası saygınlığı bulunan bağımlılık terapisti ve uzman Psikiyatristtir.

TMS Nedir?

TMS, transkraniyal manyetik stimülasyonun kısaltmasıdır. TMS, beynin ruh halini kontrol eden kısmındaki sinir hücrelerini uyarmak için manyetik darbelerin gönderildiği invaziv olmayan bir tedavi yöntemidir. Bu alan genellikle depresyon hastalarında az aktiftir. Beynin bu özel bölümünü uyarmanın, depresyondan mustarip insanlar üzerinde antidepresan bir etki yarattığı kanıtlanmıştır. TMS anestezi veya ameliyat gerektirmez. TMS, ECT (Elektro Konvülsif Terapi) ile karıştırılmamalıdır ve hafıza gibi bilişsel işlevleri etkilemez.

TMS Terapinin faydaları nelerdir?

TMS tedavisinin birçok faydası vardır. Araştırmacılar hala prosedürü inceliyorlar, ancak aşağıdaki koşullara yardımcı olabilir:

• Depresyon

• Endişe

• Bipolar bozukluk

• Travma sonrası stres bozukluğu (TSSB)

• İnme rehabilitasyonu,

• Şizofreni,

• Parkinson hastalığı,

• Alzheimer hastalığı,

• Kronik ağrı

• Nikotin bağımlılığı

• Multipl skleroz (MS)

Psikolog Londra olarak kliniğimizde TMS tedavisi uyguluyor ve TMS, geleneksel tedavi yöntemleri birlikte uygulayıp daha etkili, hızlı ve kalıcı bir iyileşme sunuyoruz.

TMS nasıl çalışır?

TMS, tekrarlayan manyetik darbeler uygulayarak beyin sinir hücrelerini aktive eder. Bu nedenle TMS, rTMS (tekrarlayan transkraniyal manyetik stimülasyon) olarak da bilinir çünkü bir tedavi seansı sırasında beyne birden fazla manyetik darbe iletilir. TMS tedavisi, tekrarlanan TMS döngülerinden ve ardından dinlenme sürelerinden oluşur. Teşhis ve ilk seans lisanslı bir doktor tarafından gerçekleştirilir. Kalan tedavi seansları tipik olarak doktorun gözetiminde eğitimli personel tarafından yürütülecektir.

Kimler TMS tedavisi alabilir?

TMS, majör depresif bozukluğu olan ve antidepresan ilaçlardan tatmin edici bir iyileşme sağlayamayan yetişkin hastalar için bir tedavi seçeneğidir. TMS tedavisi sadece reçeteyle alınabilir. Doktorunuz, TMS tedavisi için aday olup olmadığınızı belirlemek için diğer ölçümlerin yanı sıra ilaç dozlama kayıtlarını ve depresyon puanlarını kullanacaktır.

Tedavi ne kadar sürer?

Hekiminizin reçete ettiği tedavi protokolüne bağlı olarak, bir TMS terapi seansı 3 dakikadan 37 dakikaya kadar sürebilir. Ancak tüm protokoller, 4-6 haftalık bir süre boyunca, haftada 5 kez, günde bir tedavi seansı ile uygulanacaktır.

TMS nasıl bir duygu verir?

Doktorunuzun muayenehanesinde/kliniğinde rahat bir pozisyonda bir sandalyeye oturuyorsunuz. Manyetik darbeler iletildiğinde, bir tık sesi duyacaksınız ve kafa derinizde bir vuruş hissi hissedeceksiniz. Sesi azaltmak için tedavi sırasında kulak tıkaçları kullanacaksınız.

TMS tedavisinin herhangi bir yan etkisi var mı?

TMS baş ağrısına veya mide bulantısına neden olabilir, ancak tedaviden hemen sonra günlük aktivitelerinize dönebilmeniz gerekmektedir. TMS tedavisi tıbbi bir işlemdir ve tedavi sırasında veya sonrasında yaşanan herhangi bir yan etki doktorunuza bilgilendirmeniz gerekmektedir.

TMS Londra , Londra TMS Londra TMS Tedavisi, Psikolog Londra Terapi

Daha fazla bilgi için;